• Post last modified:26 kwietnia 2018
  • Post category:Inne
  • Post author:

KARTA Z KALENDARZA 2018-04-26

 

MAJ

31

(Boże Ciało-czwartek)

Traktat o wykradaniu owoców                 g.1400   

 (TEATR GULIWER W WARSZAWIE)   od 6 roku życia

Skierowane jest do publiczności familijnej, która w wyjściu do teatru widzi okazję do wzmocnienia relacji w rodzinie. Twórcy spektaklu odwołują się do doświadczeń osób dorosłych. Stwarzają okazję, by nie tylko mogli powspominać własne dzieciństwo, ale wręcz, by znów usłyszeli kroki na żwirze i poczuli wiatr na skórze. Dorośli będą wspinać się na drzewo w towarzystwie dzieci… Czym tym razem będzie ta wyprawa? Dzięki działaniom trzech aktorek i grającego na żywo muzyka wszyscy w wyobraźni pokonają, cytując Mariana Pankowskiego, „odległość dzielącą pierwszy dreszcz pragnienia od gestu spełniającego”. Teatralna wyprawa na jabłka zbliży do siebie wszystkich jej uczestników!

https://www.youtube.com/watch?v=xlhxQj7uzug

Duża scena Teatru Pinokio 19 zł
Teraz wszystkie dusze razem                  g.1700

(AKADEMIA SZTUK TEATRALNYCH W KRAKOWIE, FILIA WE WROCŁAWIU)     od 15 roku życia

Postacie przeniesione z obrazów Zdzisława Beksińskiego, formy sceniczne Tadeusza Kantora, ekspresja znana z płócien Andrzeja Wróblewskiego, a u źródła – dramaty Eurypidesa i Adama Mickiewicza. Całość łączy się w „Teraz wszystkie dusze razem…”. Twórcy spektaklu zadali sobie osobiste pytanie: gdybyśmy dziś odprawili „dziady”, jakie widma mogłyby się nam ukazać?
W odpowiedzi pojawiły się ofiary wojny, tej ostatniej w Syrii, ale i tych wcześniejszych, równie bestialskich i bezsensownych. W ekspresji ruchu, w post-apokaliptycznej estetyce, w ofierze, jaką
na scenie aktorzy składają z ciał: tu odnaleźć się mogą zagubione dusze. W „Teraz wszystkie dusze razem…” postawione zostaje też istotne pytanie: czy jeszcze potrafimy uczestniczyć w obrzędzie, czy jesteśmy już tylko grupą zamaskowanych obserwatorów? Czy gotowi jesteśmy usłyszeć głosy naszych zmarłych?

Duża Scena Teatru Nowego 20 zł
CZERWIEC

2

(sobota)

              Bracia polarnej zorzy – bałtyckie baśnie i legendy  g.1200                        (CHÓR TEATRU CHOREA I TEATR FIGUR KRAKÓW) Spektakl muzyczny dla widzów w każdym wieku      Spektakl „Bracia polarnej zorzy” to magiczne opowieści oparte na legendach i baśniach Morza Bałtyckiego, zaśpiewane po estońsku, fińsku, litewsku, łotewsku i polsku. Śpiew oraz kilkanaście prostych instrumentów sprawia, że cała przestrzeń staje się żywa i wypełnia się dźwiękiem, a niezwykłe historie przedstawiane są za pomocą teatru cieni. Wielobarwne obrazy tworzą aktorzy Teatru Figur Kraków. Głównymi środkami wyrazu są światło, cień i lalka. Zespół Teatru Figur eksperymentuje ze źródłami światła, filtrami polaryzacyjnymi, kolorowymi multiplikacjami obrazów, tworząc zachwycające klipy cieniowe do utworów muzycznych. Bohaterami spektaklu są niezwykli mieszkańcy wód morskich, podwodne zamki i morskie zwierzęta, bogowie i władcy morskich krain czy czarodziejski młynek. Duża scena Teatru Pinokio 20 zł
Chłopcy z placu broni                              g.1930

(TEATR PINOKIO W ŁODZI)   Od 11 roku życia

NIECH CIĘ NIE ZMYLI TYTUŁ,BO NIE JEST TO LEKTURA SZKOLNA.

Nad głowami świszczą pociski słów. Ktoś komuś wypowiada wojnę. Jeden przeciw drugiemu. Nieustannie toczą się małe i duże wojny. Trwa wielkie zawłaszczanie. Moje-Twoje. Po której jesteś stronie? I czy w ogóle musisz być po czyjejś stronie? Place zabaw, boiska, podwórka stają się polem bitwy. Nie ma czasu na refleksję. Wśród okrzyków nie słychać głosów rozsądku, nie słychać propozycji dialogu. W bitewnym hałasie nie słychać cichego śpiewu dziecięcej wrażliwości, nie słychać odgłosów zabawy i radości. Plac, o który toczy się walka to przestrzeń, w której każdy chce być zwycięzcą, gdzie realizują się instynkty walki i obrony. Wszystko po to, by zaspokoić głód własności, tożsamości i społecznej przynależności. W „Chłopcach z Placu Broni” tematom walki, bohaterstwa i ofiary, kształtującym wyobraźnie i postawy młodego odbiorcy, towarzyszą rodzące się podziały, wrogość i zawężenie optyki, będące efektem ubocznym powstających w grupie norm i ideologii. Głównym sensem i zadaniem spektaklu jest uchwycenie momentu, w którym instynkty i systemy wartości zaczynają przejmować kontrolę nad zbiorowością.

https://www.youtube.com/watch?v=K0_ODOVcCbk

Duża scena Teatru Pinokio 25 zł